Son Dakika
banner1

The Economist ve Bloomberg’in ardından Alman Stern dergisi de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı hedef aldı

The Economist ve Bloomberg’in ardından Alman Stern dergisi de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı hedef aldı. The Wall Street Journal'la başlayan, The Economist, Bloomberg ve The Washington Post'la devam eden skandallar silsilesi, Almanya'ya uzandı. Stern dergisi 'Kundakçı Erdoğan'ı gibi rezalet bir kapakla okurlarının karşısına çıktı.

GÜNDEM 26.01.2023, 11:15
The Economist ve Bloomberg’in ardından Alman Stern dergisi de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı hedef aldı



     

Türkiye'de 14 Mayıs'ta yapılması planlanan seçimlere dört aydan daha az bir süre kaldı, Batılı ülkelerde yayın yapan dergi ve gazeteler ise şimdiden skandal manşetlerle okurlarının karşısına çıkmaya başladı. Amerikan The Wall Street Journal gazetesi, İngiliz The Economist dergisi, Bloomberg yayın organı ve Washington Post gazetesindeki yazıları, son olarak Alman Stern dergisi izledi.

Amerikan The Wall Street Journal gazetesinde çıkan 'NATO’nun Erdoğan'a seçim mesajı' başlıklı yazının altında, tanıdık bir ismin imzası vardı: John Bolton. Donald Trump döneminin Ulusal Güvenlik Danışmanı olan Bolton, 16 Ocak tarihli yazısında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçimleri kazanması halinde Türkiye'nin NATO'dan çıkarılmasını teklif etti. Büyük gürültü koparan yazıyı The Economist dergisinin kapağı takip etti.

İngiliz Economist, 19 Ocak tarihinde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı kapağına taşıdı. 'Türkiye'de yaklaşan diktatörlük' gibi skandal bir başlık kullanan dergiye Ankara çok sert tepki gösterdi.

21 Ocak tarihinde İsveç'in başkenti Stockholm'de Kur'an-ı Kerim yakılması ve skandala Türkiye'nin verdiği net tepki, dünya medyasının manşetlerindeydi. Erdoğan, İsveç'in NATO üyeliği için Ankara'dan destek beklememesi gerektiğini söyledi.

'TÜRKİYE NATO'DAN ATILSIN'

Tam da bu açıklamanın yapılmasından saatler sonra Amerikan yayın kuruluşu Bloomberg'de 'NATO Erdoğan'ın genişlemeyi ertelemesine izin vermemeli' başlıklı bir yazı yer aldı. Bloomberg'deki skandal yazı, Amerikan Washington Post gazetesinde de aynen yayımlandı.

Yorumlar (0)